Хочете стати гуру у світі електромобілів? Легко! Достатньо опанувати ці сім технічних термінів.
Світ автомобілів перевертається з ніг на голову через появу електромобілів, які зараз активно виходять на ринок. Автомобілі та вантажівки з двигуном внутрішнього згоряння існують уже 120 років. Це стара школа. Всі добре розуміють їхню специфіку.
Поява електромобілів та технологій нової школи породила абсолютно новий клас автомобільного жаргону. Ми хочемо, щоб ви вільно володіли ним. Ми пропонуємо вам освоїти цей міні-глосарій із семи технічних термінів, пов’язаних із електромобілями. Опануйте їх, і ви будете в темі цих новомодних транспортних засобів із акумуляторним живленням.
Потужність двигуна
У Північній Америці багато виробників автомобілів вказують потужність електродвигунів у кінських силах, як і для двигунів внутрішнього згоряння. Однак потужність двигуна також часто виражається в кіловатах. Один кіловат дорівнює 1,34 кінських сил. Отже, якщо ви бачите електромотор з номінальною оцінкою в кВт, додайте одну третину до цього числа, і ви майже точно дізнаєтесь, скільки він має потужності.
Ємність батареї
Акумулятор, який живить електромобіль, містить енергію, яка вимірюється в кіловат-годинах. Якщо ця одиниця звучить знайомо, це, ймовірно, тому, що це та сама одиниця, яку використовує ваш постачальник комунальних послуг, щоб виставити рахунок за споживання електроенергії у вашому домі. Для довідки, один галон бензину містить 33,7 кВт/год енергії.
Ємність батареї в кВт-год – це час у годинах, протягом якого батарея може видавати потужність у кіловатах. Наприклад, менші електромобілі з запасом ходу приблизно 200 миль (322 км/год) часто мають батареї ємністю близько 60 кВт/год. Це означає, що вони можуть забезпечити 30 кВт (або близько 40 кінських сил) протягом двох годин поспіль. Це може здатися небагато, але для електромобілів, які рухаються зі стабільною швидкістю, зазвичай потрібна лише частка цієї потужності, а частина енергії, яка використовується для прискорення транспортного засобу та подолання аеродинамічного опору та опору дорожнього навантаження, можна відновити за допомогою рекуперативного гальмування. Існує два варіанти ємності батареї, з якою ви можете зіткнутися: ми вказуємо «корисну» ємність, кількість, яку фактично може використовувати автомобіль, тоді як деякі автовиробники вказують загальну або «валову» ємність, яка включає буфери, які запобігають повній розрядці батареї до нуля.
Домашня зарядка
Сьогодні більшість пробігу на електромобілях припадає на акумулятори, які заряджаються вдома чи на роботі. Існує два види домашньої зарядки:
Перший, який називається Рівень 1, використовує стандартну розетку на 120 вольт.
Другий (Рівень 2) використовує більш потужну 240-вольтну схему, подібну до тієї, що потрібна для роботи електричної плити або сушарки для одягу.
Власники, яким потрібно щодня поповнювати запас ходу понад 30 (48 км) або 40 миль (65 км), повинні встановити спеціальне зарядне обладнання рівня 2 із власним зарядним шнуром у своєму гаражі або на ньому. Системи рівня 2 зазвичай заряджають батареї електромобілів приблизно в 6–20 разів швидше, ніж підключення рівня 1, залежно від вихідного сигналу схеми та можливостей автомобіля. Ті водії, які щодня долають менше 30 миль, можуть обійтись 120-вольтовою розеткою та портативним 120-вольтним шнуром для зарядки, який постачається разом з автомобілем. Деякі виробники тепер пропонують зарядні шнури зі змінними роз’ємами, які дозволяють заряджати їх як від 120-, так і від 240-вольтових розеток. Нарешті, громадські зарядні станції, які ви можете зустріти в гаражі або на стоянці торгового центру здебільшого заряджають на рівні 2.
Заряд постійним струмом
У той час як для зарядки рівня 1 або 2 використовується змінний струм (AC) від електричної проводки будівлі, найшвидший тип зарядки відомий як швидка зарядка постійним струмом (DC). Це не те, що ви б встановили у себе вдома. Вона призначена для підтримки електромобілів у подорожах на далекі відстані та зазвичай знаходиться на зарядних станціях на автомагістралях або поблизу великих перехресть.
Зауважте також, що швидка зарядка зазвичай є найпродуктивнішою в діапазоні приблизно від 5 до 80 відсотків заряду батареї, тому що, як і у випадку з мобільним телефоном, швидкість заряджання сповільнюється, коли батарея наближається до повного заряду, і зарядка останніх 20 відсотків займає відносно набагато більше часу.
Швидкість зарядки
Швидкість, з якою EV може заряджатися, також вимірюється в кіловатах. Заряджання змінним струмом (рівень 1 і рівень 2) працює приблизно від 1,0 до 19,2 кВт, залежно від того, який рівень потужності може прийняти вбудована електроніка автомобіля та що може забезпечити обладнання для заряджання. Швидкість швидкої зарядки постійним струмом варіюється ще більше: від уже застарілого стандарту в 24 кВт до найшвидшого, запропонованого для легкових автомобілів, який досягає 350 кВт. Фактична швидкість заряджання електромобіля завжди залежить від залишку енергії акумулятора, температури акумулятора та інших факторів.
Мораль цієї історії полягає в тому, щоб знати, яку швидкість може приймати ваш електромобіль, і cпівтавити її з відповідною зарядною станцією за допомогою навігаційної системи автомобіля, якщо це можливо, або різних програм для планування маршруту та визначення місця розташування зарядної станції.
MPGe
Абревіатура MPG розшифровується як Miles Per Gallon – кількість миль, які автомобіль може проїхати на одному галоні палива. Буква «е» наприкіпці вказує на наявність електродвигуна.
Еквівалент миль на галон, або MPGe, є мірою того, яку відстань може проїхати транспортний засіб, використовуючи енергію, що міститься в одному галоні бензину. Це показник ефективності електромобілів, наведений EPA, призначений для порівняння з тим, як агентство оцінює паливну ефективність автомобілів, що працюють на викопному паливі, у милях на галон. Кількість миль на галон відображається на наклейці вікна та в таблицях технічних характеристик автомобіля та водія.
Однак на практиці найважливішим показником для водіїв електромобілів є запас ходу: чи зможе мій автомобіль доставити мене туди, куди я їду, і назад на одному заряді, враховуючі погодні умови і швидкість? Коли власники електромобілів обговорюють «ефективність» електромобілів, вони насправді мають на увазі споживання – кількість енергії, яка використовується під час керування транспортним засобом, – яка, зазвичай, виражається у ват-годинах на милю (Вт-год/миля) або його обернена величина миль на кіловат-годину (мі/кВт·год). Справжня ефективність, яка відповідає даним EPA MPGe, також включає втрати під час заряджання та неминучу розрядку акумулятора, що відбувається, коли автомобіль стоїть на стоянці.
Двонаправлена зарядка
Двонаправлене заряджання, яке також називають «вимкненням живлення» або «транспортним засобом для завантаження» (V2L), є ще однією перевагою для електромобілів, яку не можуть запропонувати більшість бензинових автомобілів. Це можливість експортувати електроенергію з акумуляторних блоків через розетки на 120 або 240 вольт, вбудовані в автомобіль. Вихідна потужність зазвичай становить від 1,9 до 9,6 кВт.
Ці виходи можна використовувати для роботи з чим завгодно: від портативних холодильників або бумбоксів під час заходів просто неба до електроінструментів, які використовуються на місці будівельними бригадами. У цьому випадку EV замінює гучний бензиновий генератор, що викидає вихлопні гази. Їх також можна використовувати для заряджання електромобіля, що застряг.
Деякі електромобілі можна використовувати як заміну генератора для живлення будинків у разі відключення електроенергії після того, як до домашньої проводки буде додано відповідне обладнання. Ця можливість була вперше продемонстрована в березні 2011 року після цунамі в Японії та ядерної катастрофи, коли електромобілі використовувалися для живлення медичного обладнання в польових госпіталях.
Раніше повідомлялось, що ЄС став ще на крок ближчим до відмови від ДВЗ