Toyota Gazoo Racing потрапила в заголовки газет кілька років тому з GR Yaris, орієнтованим на продуктивність, але зараз компанія працює над чимось зовсім іншим – варіантом кросовера bZ4X. Те, що може бути першим електромобілем під брендом GR, стане реальністю, якщо інженерам Toyota вдасться отримати достатню продуктивність від bZ4X, щоб відповідати назві Gazoo Racing.
Здається, що концепт Toyota bZ4X GR Sport з Tokyo Auto Salon 2022 року в січні минулого року був не просто шоу-каром, оскільки японський автовиробник обдумує ідею з серійною версією. Toyota не опублікувала жодних подробиць про трансмісію концепту, але продемонструвала, як виглядає bZ4X з легкосплавними дисками великого діаметру, заниженою підвіскою та значками GR. Як повідомляє Autocar, завдання полягає в тому, щоб переконатися, що покращений bZ4X може забезпечувати динаміку кермування, подібну до інших транспортних засобів бренду GR.
Дайсуке Ідо, головний інженер, який відповідає за сімейство моделей bZ, зізнався, що вони ведуть переговори з «хлопцями з GR», але проект все ще не є «конкретною ідеєю». Неясно, чи йдеться про повноцінну версію GR чи більш м’яку версію GR Sport, але це рішення може значною мірою залежати від можливостей кінцевої моделі.
У будь-якому випадку, команда хоче створити швидкісний bZ4X, який буде впевнено проходити повороти та забезпечувати задоволення від кермування завдяки більшій потужності та крутного моменту електричної трансмісії.
Наразі найпотужніший двомоторний bZ4X видає 215 к.с. (160 кВт / 218 к.с.) і 336 Нм (247 фунт-фут) крутного моменту, а споріднений Lexus RX450e – 309 к.с. (230 кВт / 313 к.с.) і 433 Нм (321 фунт-фут) крутного моменту. Архітектура e-TNGA, яка також ляже в основу всіх майбутніх моделей bZ, має кращу продуктивність.
Прекрасним прикладом є концепт Toyota GR Sports, який був представлений у грудні 2021 року разом із низкою електромобілів, можливо, передбачивши попередній перегляд електричного наступника MR2. Toyota GR bZ4X має бути більш універсальним, зберігаючи свою універсальну роль щоденного використання, незважаючи на додатковий рух.
Дайсуке Ідо сказав: «Завдяки платформі e-TNGA для серії bZ ми можемо запропонувати деяку різноманітність і широкий асортимент продуктів – можливо, деякі спортивні типи автомобілів, або, можливо, великий автомобіль для зручностей», хоча він применшив чутки, додавши: «Це не означає, що ми це зробимо, поки що це лише моя уява». Окрім архітектури e-TNGA, яка розроблена для компактних і середніх моделей, Iдo підтвердив, що Toyota також працює над меншою електричною платформою.