Електромобілі, такі як Hyundai Ioniq 5, користуються великою популярністю, оскільки споживачі поступово переходять на живлення від акумулятора. Але, як і в усьому, є недоліки. Не кожен може заряджати свій автомобіль вдома, і деяким доводиться покладатися на швидкі зарядні пристрої під час поїздки на роботу. Hyundai стверджує, що при підключенні до зарядного пристрою потужністю 350 кВт його електромобіль може заряджатися від 10% до 80% всього за 18 хвилин. Тепер вчені стверджують, що зарядити електрокар можна ще швидше.
Якщо порівняти 18 хвилин з часом, який потрібен, щоб заправити звичайний автомобіль бензином, то це – ціла вічність. Багато людей просто не мають на це часу. Цей же час заряджання не сподобається тим, хто їздить на великі відстані. Але що, якщо процес зарядки можна пришвидшити? Вчені з Американського хімічного товариства (ACS) стверджують, що вони винайшли спосіб заряджати батареї електромобілів менш ніж за десять хвилин, не пошкоджуючи батарею .
Доктор Ерік Дуфек з Національної лабораторії Айдахо пояснює, що повільна зарядка є «ключовою перешкодою для впровадження електромобілів». Дуфек і його колеги розглядали можливість прискорити процес заряджання, щоб люди могли вирушати в далекі подорожі, а також «допомогти людям, які не можуть заряджати вдома».
Кілька перешкод стояли на шляху Дуфека до бажаного рішення. Він зазначає, що одне з найбільших обмежень полягає в тому, наскільки швидко іони літію можуть переміщатися «вперед і назад по акумулятору». Вчені розробили «різні протоколи зарядки» та вдосконалені електроліти, які дозволяють іонам літію рухатися швидше та мінімізують пошкодження акумулятора, яке зазвичай пов’язане зі швидкою зарядкою.
Дуфек зазначає, що це значно полегшить життя з електромобілем. «Навіть якщо ви робите швидку зарядку, ви очікуєте, можливо, 25-30 хвилин. Якби ми змогли просунутися з екстремально швидкою зарядкою та мати можливість заряджати батареї за 10 хвилин або менше, це повністю змінило б динаміку тривалих автомобільних поїздок».
Як би просто це не звучало, це не універсальне рішення. Доктор Дуфек зазначає, що хоч батареї електрокарів мають невеликі відмінності, їх слід враховувати.
Дивлячись на сам акумулятор, потрібно враховувати різні фактори. «Справа не тільки в тому, як сконструйована батарея, але й у тому, що ви робите з цією батареєю, яка каскадно підключається до інфраструктури електромобіля».
Результати цього експерименту звучать досить обнадійливо. Команда та інші лабораторії змогли досягти понад 90% прийому заряду без покриття металевим літієм, який, зазначає Дуфек, «є одним із ключових механізмів відмови».
«Ми змогли фактично зробити це протягом щонайменше 600 циклів». Є елементи, які все ще проходять тестування, і вони все ще підтримують понад 80% заряду.
Однак на цю надшвидкої зарядку все ще доведеться трохи почекати. Доктор Дуфек зазначає, що дослідження тривають, і наступні кроки включають пошук того, як розвинути можливості швидкої зарядки.
Раніше theROAD. писали, що Ford збільшить ціну на F-150 Lightning та подарує власникам кілька «баків» електроенергії.