BMW робить ставку на циліндричні елементи батареї для нового класу електромобілів, які пропонують кращий запас ходу та швидшу зарядку.
BMW буде живити свій новий клас електромобілів циліндричними акумуляторними елементами, виготовленими на шести заводах партнерами, включаючи китайські CATL і EVE Energy, оскільки автовиробник прагне прискорити зарядку та збільшити запас ходу.
По два заводи в Європі, Китаї та Північній Америці вироблятимуть круглі літій-іонні елементи, які забезпечують більший діапазон і швидшу зарядку, ніж призматичні елементи, які зараз використовує BMW, йдеться в заяві автовиробника в п’ятницю.
Приблизно вдвічі дешевше призматичних елементів, ця технологія призначена для посилення запланованої платформи BMW Neue Klass, або «нового класу», і слідує за Tesla, яка деякий час використовувала циліндричну форму.
Автовиробник уже розмістив багатомільярдні замовлення в CATL і EVE на виробництво акумуляторних елементів на чотирьох заводах у Китаї та Європі. Він заявив, що шукає партнерів, здатних побудувати ще два заводи в США та Мексиці.
BMW заявив, що підпише контракти на потужності до 20 гігават-годин на кожному з шести заводів.
“Ми наближаємося до величезного технологічного стрибка”, – сказав журналістам Франк Вебер, керівник відділу розвитку BMW.
Вебер сказав, що моделі початкового рівня на базі Neue Klasse також можуть використовувати літієві залізо-фосфатні батареї, які дешевші та не потребують нікелю чи кобальту, але мають меншу щільність енергії та важчі за нові круглі елементи.
Кращі електромобілі лінійки матимуть запас ходу до 800 кілометрів (497 миль) і заряджатимуться від 10 до 80 відсотків менш ніж за 30 хвилин, сказав він.
За словами автовиробника, нове покоління акумуляторів BMW використовуватиме більше нікелю та кремнію та менше кобальту, що призведе до 20-відсоткового збільшення щільності енергії, 30-відсоткового швидшого заряджання та 30-відсоткового довшого запасу ходу, ніж попередні покоління.
Вебер сказав, що постачальники BMW погодилися виробляти елементи лише з використанням відновлюваної енергії та частково використовувати перероблений кобальт, нікель та літій, щоб скоротити пов’язані з виробництвом викиди вуглецю на цілих 60 відсотків.
Це рішення є частиною стратегії BMW, яка відрізняється від спроб Tesla і Volkswagen тим, що компанія збирається купувати елементи, а не брати участь у їх виробництві.
З автомобілями Neue Klasse, виробництво яких має початися в 2025 році, BMW прагне набрати швидкість на ринку електромобілів, що стає все більш конкурентним.
Акумулятори є одними з основних факторів витрат на електромобілі, і вдосконалення технологій зазвичай забезпечує щорічне підвищення ефективності. Ця траєкторія опинилася під напругою через стрімке зростання вартості сировини, що кидає виклик прогнозам автовиробників про те, що незабаром вони зможуть продавати електромобілі з такою ж маржою, як автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння.
У п’ятницю в окремій заяві CATL заявила, що два її заводи постачатимуть BMW батареї такого ж діаметру, як і 4680 елементів Tesla.
BMW не повідомляє, скільки акумуляторів планує закупити у EVE і CATL.
Сімейство електромобілів Neue Klasse спочатку буде зосереджено на моделях преміум-класу середнього розміру , таких як 3-я серія.
Представник CATL, яка постачає BMW протягом десятиліття та розглядає потенційні заводи з виробництва акумуляторів у США, повідомив Reuters у травні, що компанія почне постачати циліндричні елементи для BMW з 2025 року, але автовиробник відмовився від коментарів.
Новини також підтвердили звіт Reuters у серпні про те, що EVE, яка постачає BMW у Китай, підписала контракт на циліндричні елементи з автовиробником.
Зміна BMW підкреслює зростаючий імпульс для циліндричних акумуляторів більшого формату.
Призматичні батареї, які мають прямокутну форму, стали найпоширенішою формою автомобільних акумуляторів за останні два роки, оскільки їх можна щільніше упаковувати, заощаджуючи кошти. Але прихильники циліндричних батарей стверджують, що нові клітини більшого формату стали більш економічно ефективними через покращення щільності енергії.
Раніше BMW і Mini повідомили, що відмовляються від шкіри на користь веганської оббивки.