ЄС ухвалить жорсткіші правила постачання та переробки акумуляторів, щоб зробити індустрію електромобілів ще чистішою.
Європейський Союз досяг попередньої політичної угоди, яка спрямована на те, щоб зробити акумулятори для електромобілів більш екологічними, безпечними та легшими для переробки.
Починаючи з липня 2024 року, виробники повинні будуть звітувати про весь вуглецевий слід своїх акумуляторів, від видобутку до виробництва та навіть переробки. На основі цих даних ЄС встановить максимальні обмеження CO2 для акумуляторів, які можуть надійти вже в липні 2027 року.
«Акумулятори вже є набагато екологічнішими, ніж спалювання нафти в наших автомобілях, але вони можуть бути набагато кращими», — сказав Алекс Кейнс, менеджер із екологічних транспортних засобів у Transport & Environment, провідному європейському борцеві за екологічний транспорт. «Нові правила щодо вуглецевого сліду, переробки та належної перевірки означатимуть, що батареї, що продаються в Європі, є найбільш екологічними в усьому світі, встановлюючи стандарти для решти світу».
За словами ЄС, з часом компанії будуть змушені відновлювати все більше і більше батарей і переробляти важливі матеріали з них, такі як мідь, кобальт, літій, нікель і свинець. Їм також доведеться відновлювати літій з батарей, при цьому виробники, як очікується, перероблять 50 відсотків свого літію до 2027 року та 80 відсотків до 2031 року.
Компанії, які бажають продавати на європейському ринку, також будуть змушені доводити, що матеріали, які спочатку йшли в їхні батареї, отримували відповідально. Це означає дивитися на те, як компоненти видобувалися, оброблялися, продавалися та виготовлялися. Закон має на меті гарантувати, що чисті батареї не можуть бути підірвані батареями, виготовленими з використанням брудної енергії, або виробниками, які порушують права людини.
«Закон допомагає вирівняти умови гри між європейською індустрією акумуляторів та імпортом, який підпадає під мінімальні стандарти», — сказав Кейнс. «Глобальні виробники можуть інвестувати в більш чисті виробничі процеси та нові потужності з переробки в Європі, знаючи, що вони матимуть тут гарантований ринок для екологічно чистих батарей».
Тепер Європейський парламент і Рада намагатимуться прийняти цей регламент офіційно. Більш суворі правила будуть написані протягом наступних років і будуть прийняті з 2024 по 2028 рік. Правила замінять існуючі правила, прийняті в 2006 році.