У Мюнхені розпочалося виробництво електрохімічних генераторів для водневих кросоверів BMW iX5 Hydrogen. Паливні елементи компанія закуповує у Toyota, але збирає власними силами. Процес повністю автоматизований, причому частину компонентів BMW розробила сама та виготовляє їх на власних підприємствах.
До кінця цього року BMW випустить невелику партію водневих кросоверів iX5 Hydrogen. Електрохімічні генератори для них будуть збирати в окремому центрі компетенцій при заводі в Мюнхені, хоча самі паливні елементи закуповуються у Toyota. Процес виробництва повністю автоматизовано. Після огляду на предмет пошкоджень «комірки» спочатку упаковують у блок паливних елементів, а потім поєднують з рештою компонентів системи, частина яких розроблена всередині BMW.
Наприклад, німці спроектували компресор з турбіною та високовольтну помпу системи охолодження. Алюмінієвий корпус зроблений на заводі BMW Group Plant Landshut із застосуванням технології лиття у піщані форми. Також у Ландсхуті з литих пластикових деталей та легкосплавних виливків виготовляють «притискну плиту», що подає водень та кисень до блоку паливних елементів.
Електрохімічний генератор на iX5 Hydrogen видаватиме 125 кіловат, або 170 кінських сил, тяговий електромотор – 374 сили. Водень зберігатиметься у двох композитних балонах під тиском 700 бар, а буфером виступить так звана батарея пікової потужност. Вона короткочасно підвищує віддачу при розгонах з місця та різких прискореннях.
Перша партія кросоверів використовуватиметься для обкатки технології та підготовки до запуску у масове виробництво. Приватним покупцям iX5 Hydrogen стануть доступними на початку 2025 року.
Раніше theROAD. писали, що Geely може придбати частку в компанії Renault.