Світлодіодні покажчики повороту Mazda не схожі на інші виробники обладнання, тому що замість мерехтіння вмикаються та вимикаються, Mazda емулює серцебиття людини.
Новий спосіб Mazda, який має офіційну назву «Dimming Turn Signals» (DTS), має чітку мету — гуманізувати враження від автомобіля. Внутрішній журнал Mazda, Mazda Stories , поспілкувався з людиною, яка стоїть за інновацією, щоб дізнатися, чому. Ацуші Йосіда має офіційний титул дизайнера та керівника розробки ламп Mazda та пояснює, чому японський автовиробник не міг просто використовувати типові світлодіодні сигнали повороту.
«Я хотів влити відчуття життя в лампу покажчика повороту — відчуття, яке б відображало концепцію автомобіля як мистецтва», — говорить Йосіда-сан, наголошуючи, що світлодіоди зазвичай холодні та клінічні у своєму різкому вимиканні. Він навіть порівнює філософію дизайну, що лежить в основі цієї інновації, з Jinba Ittai – відомою філософією «кінь і вершник як одне ціле», яка використовувалася при розробці Mazda MX-5 Miata .
«Я хотів втілити Jinba Ittai — інтуїтивний зв’язок між автомобілем і водієм — щоб навіть один поворот керма був орієнтованим на людину», — говорить він. Він також пояснює, як заново винайшовши покажчик повороту, Mazda хотіла викликати відчуття спокою та безпеки у пішоходів, які бачать автомобілі, що наближаються з увімкненими покажчиками повороту. За словами Йосіди-сана, він «зосередився на тому, як намір водія виходить із його серця, поширюючись на його серцебиття та пульс». Потім він і команда дизайнерів використали електрокардіограму для аналізу серцебиття людини. «Я спостерігав, як серцебиття хвилеподібно змінюється, затримується і зменшується, що призводить до появи сигналу повороту, який виражає тепло, якого бракує світлодіодним лампам».
Однак під час розробки команда зіткнулася з деякими проблемами. Концепція спочатку була запланована для встановлення на Mazda 3, але Mazda боролася з непослідовним затемненням. Mazda довелося працювати зі своїм постачальником, щоб налаштувати час з кроком 0,01 секунди, перш ніж знайти ідеальний час. Лише тоді DTS можна було встановити на CX-30.
Технологія DTS може здатися простою та навіть химерною, але це спроба Mazda показати, що навіть її звичайні пасажири мають особистий підхід до них. «Вдихнути життя в автомобілі» — так це називає Йосіда-сан. Він каже, що це «подих життя» можна відчути кожного разу, коли ви «[доторкаєтеся] до різних елементів добре спроектованого автомобіля – його форми, якості поверхні та світла».
Раніше theROAD. писали, що Mazda CX-90 2024 року дебютує наступного місяця.