Розроблений, щоб бути приємнішим як для водіїв, так і для пішоходів, затемнений покажчик повороту було напрочуд важко зробити.
Сучасні автомобілі настільки складні, що важко уявити, скільки уваги до деталей приділяється кожній окремій частині. Однак Mazda, японська компанія, яка пишається своєю одержимістю деталями, пішла ще далі. Нещодавно автовиробник розповів, як він розробив новий тип сигналу повороту, щоб імітувати биття людського серця, і як це завдання виявилося напрочуд складним для виконання.
М’яко пульсуючий покажчик повороту дебютував на Mazda CX-30 і був дітищем Ацуші Йосіда, дизайнера та лідера автовиробника з розробки ламп. Він сказав, що хоча світлодіодні лампи мають багато переваг, водночас сигнали повороту, їх звичка миттєво вмикатися та вимикатися, змушує їх відчувати себе холодними та цифровими.
Це було проблемою для дизайнера, оскільки, за його словами, Mazda надає величезної цінності «людиноорієнтованим дизайнам». Тому її дизайнери зосереджуються на тому, як кожен аспект транспортного засобу інтерпретується не лише тими, хто всередині Mazda, але й тими, хто знаходиться поза нею. І тому він придумав зробити покажчик повороту трохи людянішим, змусивши його пульсувати у ритмі биття серця.
Лампа покажчика повороту має ефектно повідомляти про намір водія та привертати увагу пішоходів та інших водіїв. Я сподівався, що відчуття людського серця відображеного в тому, як лампа покажчика повороту миттєво з’являється, а потім поступово тьмяніє може зменшити напругу водія та створити відчуття спокою та безпеки для глядача.
Ацуші Йосіда
Щоб відрегулювати ритм, Йосіда каже, що він дивився на електрокардіограми, спостерігаючи за формами хвиль, створюваними серцебиттям, вивчаючи, як вони затримуються та зменшуються, а не просто вмикаються чи вимикаються.
І хоча це може здатися достатньо простою ідеєю для реалізації, покажчик повороту виявився оманливо складним продуктом для створення. Йосіда сказав, що йому та його команді знадобилося два роки, щоб створити покажчик повороту, який був готовий до запуску у виробництво, настільки довго, що він фактично пропустив свій перший термін.
«Велика невдача сталася, коли її першу заплановану установку в Mazda3 було скасовано через те, що світло тьмяніло непостійно», — сказав Йосіда. «Однак, працюючи з інженерами Mazda та нашим постачальником Stanley Electric Co., Ltd., ми неодноразово переналаштовували сигнальне світло з кроком 0,01 секунди, вирішували проблему та успішно встановили його».
Тепер дизайнер сподівається, що «приглушені сигнали повороту» покажуть людям на дорозі, скільки уваги Mazda приділяє кожному своєму автомобілю до деталей.
«Я хочу допомогти збільшити цінність дизайну Mazda за допомогою освітлення», — сказав він. «Хоча конкуренція з електромобілями та автономним водінням посилюється, я хочу, щоб видатний автомобільний дизайн і надалі залишався без компромісів».
Раніше Mazda показала відео з розпакуванням нового CX-90.