Toyota не поспішала приєднуватися до трендів на електрокари, незважаючи на популяризацію гібридів.
За це саму компанію та її екс-главу Акіо Тойоду неодноразово критикували, звинувачуючи в недостатніх зусиллях задля порятунку навколишнього середовища. Тепер японський автогігант стверджує, що у нього є дані, що доводять, що перехід на електрокари шкідливий як для глобального автобізнесу, так і для самої планети.
За словами головного наукового співробітника Toyota Джилла Пратта, для автопрому вигідніше розробка різних силових установок: як суто електричних, так і гібридних або водневих. Найближчі проблеми, з якими зіткнуться виробники, якщо всі переключаться на електрокари, — це дефіцит зарядних станцій і гостра нестача літію, що використовується в акумуляторах.
Літію, а також інших рідкісних мінералів, не вистачить на десятки мільйонів електрокарів із великим запасом ходу. Тому Пратт пропонує поділити його між гібридними автомобілями, які оснащуються батареями меншої ємності. Це не тільки дозволить випустити більше машин, але й матиме помітний ефект на викиди СО2.
Так, Пратт наводить у приклад 100 автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, що в середньому виділяють 250 грамів СО2 на кілометр шляху. Якщо літію вистачає на 100 кіловат-годин, то можна оснастити батареєю одну далекобійну Tesla, проте 99 машин, що залишилися, як і раніше будуть паливними. Це дасть незначне зниження викидів до 248,5 грама на кілометр. Якщо ж розподілити той же літій між 90 гібридними автомобілями, залишивши 10 машин з ДВС, то вміст СО2 у середньому вихлопі впаде до 205 грамів на кілометр.
За словами Пратта, зараз настає переломний момент в автопромі, який дасть зрозуміти, що різноманітність джерел енергії є найкращим варіантом розвитку.
У середині січня екоактивісти зламали сотні рекламних щитів Toyota та BMW по всій Європі. Замість реклами машин там з’явилася різка критика на адресу виробників за їхній підхід до захисту довкілля, лобіювання антикліматичних інтересів та грінвошинг — недостовірну рекламу власних екологічних ініціатив.
Раніше theROAD. писали, що Toyota стала лідером з продажу автомобілів у світі.