Китайський стартап представив автопілот із технологією ChatGPT.
Мовна модель Haomo.AI під назвою DriveGPT по суті працює як популярний чат-бот: перетворює одну текстову послідовність на іншу. Послідовність на виході визначає, що відбувається перед автомобілем і дає прогнози. На основі цих даних приймається рішення про подальші дії, причому складні сценарії DriveGPT відпрацьовує на 30 відсотків ефективніше за інші системи.
Китайський стартап Haomo.AI, заснований у 2015 році та контрольований головою ради правління Great Wall Motors Веєм Цзяньцзюнем, представив власну версію мовної моделі GPT (generative pre-trained transformer, або генеративний попередньо навчений трансформер) – DriveGPT. Вона працює за принципом популярного чат-бота ChatGTP, лише заточена під автоматизоване керування.
Якщо зовсім коротко, то це виглядає так. На вхід DriveGPT подається якась послідовність, яка є перекладеною в текст інформацією, зібраною системами машинного зору та різними сенсорами. Обробивши її, модель створює на виході іншу впорядковану послідовність із «токенів» — так звану сцену автопілота. На основі цих даних електроніка і приймає рішення щодо подальших дій.
DriveGPT містить 120 мільярдів параметрів (у GPT-3 – 175 млрд) і навчена на величезному масиві їздових даних (близько 40 млн км та 50 тисяч відібраних вручну складних сценаріїв). Модель вміє вести по прокладеному в навігації маршруту, підказує, коли потрібно перебудуватися, і навіть допомагає виїхати з тісного паркування. Першим перспективну технологію випробуватиме кросовер Wey Mocha DHT-PHEV (марка належить Great Wall Motor), оснащений “автопілотом” HPilot 3.0.
А тепер найцікавіше: за словами Haomo.AI, незабаром будуть випущені локалізовані версії HPilot для експортних ринків. Серед країн та регіонів згадуються Близький Схід, Південна Африка, Австралія, Мексика. Щоправда, чи буде у них вбудований DriveGPT, поки що невідомо.
Раніше theROAD. писали, що GM впровадить штучний інтелект у бортовий комп’ютер.