Гоночна Toyota Corolla з водневим двигуном спалахнула під час тестів.
На щастя, ніхто не постраждав, але Gazoo Racing пропустить перші перегони серії ENEOS Super Taikyu Series 2023 Powered by Hankook. Машину просто не встигнуть відновити. Причиною пожежі стало з’єднання трубок, що розбовталося, за якими водень надходить у ДВС. До речі, цього року Toyota запровадила одну інновацію: наразі компанія використовує не газоподібне паливо, а рідке.
Весною 2021 року Toyota вивела на старт 24-годинних перегонів на автодромі Fuji Speedway незвичайну Corolla. Хетчбек був оснащений трициліндровим турбомотором 1.6, переведеним на безпосереднє упорскування водню.
Це був чистий води експеримент, тому результати виявилися невражаючими . Кожні 10 кіл машину потрібно заправляти від спеціальних компресорних станцій, встановлених за піт-лейном, так що на треку «Королла» провела всього 11 годин 54 хвилини.
2022-го компанія прийняла рішення використовувати замість газоподібного водню рідкий. Машина з адаптованою паливною системою мала виступити в дебютній гонці чемпіонату ENEOS Super Taikyu Series 2023 Powered by Hankook, запланованій на середину березня.
Однак 8 березня під час тестових заїздів на Fuji International Speedway хетчбек спалахнув, і у команди інженерів не вистачило часу його відновити. Причина пожежі прозаїчна та не пов’язана зі зміною агрегатного стану палива.
Виявилося, що від надмірних вібрацій у моторному відсіку ослабло одне із з’єднань паливопроводу, що викликало витік та займання. На щастя датчик течі спрацював вчасно, відключивши подачу водню, і в пожежі ніхто не постраждав.
Тепер інженери думають, як змінити конструкцію трубок таким чином, щоб у майбутньому таких неприємностей не відбувалося. Технологія все ще «сира» – це визнають навіть у Toyota, – але вона може зробити перехід до вуглець-нейтральної економіки більш безболісним.
Водневий двигун зберігає всі ознаки класичних ДВС, зокрема звук та вібрації, але викидає при цьому на 90 відсотків менше вуглекислого газу. Немає необхідності розробляти все з нуля, як у випадку з електромобілями, тому такий варіант ще й дешевше для виробника. За чутками, водневий двигун з’явиться на гібриді Prius у середині це десятиліття, так що «Тойота» ще має час довести все до розуму.
Раніше theROAD. писали, що електроседан Toyota bZ3 виявився на третину дешевшим Tesla Model 3.