Toyota вигадала, як зробити сонячні батареї різнобарвними.
На тлі розквіту екоініціатив зростає інтерес до джерел «чистої» енергії, включаючи сонячну. Однак звичні перетворювачі енергії Сонця в електричний струм, як і раніше, є одноманітними чорними прямокутниками. Toyota вирішила це виправити та представила першу технологію, за допомогою якої можна розфарбувати панелі у яскраві кольори та наділити їх бажаними патернами. Вона не тільки зробить батареї менш нудними візуально, але й дозволить використовувати їх там, де важлива естетика.
Причина, через яку сонячні батареї роблять темними, очевидна: такі відтінки вловлюють більше світла і слабше відбивають його, призводячи до вищого ККД. Тому виготовлення панелей, розфарбованих у яскраві кольори, тим більше з додаванням малюнків, видається безглуздим.
Проте керівник групи Toyota з вуглецево-нейтральних розробок Тайзо Масуда спробував знайти спосіб зробити батареї більш привабливими та різноманітними без кардинального зниження ефективності. Йому допомогла його посада в Toyota: рішення знайшлося в пігментах, що застосовуються в автомобільній фарбі, які Масуда описує як «напівпрозорі» або «просвічують». Вони відбивають хвилі лише певних довжин, дозволяючи іншим проникати і генерувати енергію.
Компромісу між дизайном та ефективністю вдалося досягти завдяки Nippon Paint Automotive Coatings та F-Wave, у партнерстві з якими Toyota створила перші «кольорові» панелі. Але перед використанням технології доведеться вирішити ще багато завдань. З посиленням барвистості плівки падає ККД. Крім цього, складності викликає виготовлення панелей під вигин кожного конкретного автомобіля.
Однак робота варта зусиль, вважає Масуда, оскільки такі батареї стануть у нагоді і в інших сферах життя. Наприклад, ними можна буде обробляти храми та історичні будинки, а невеликі гнучкі панелі можна навіть вшивати в уніформу робітників. Також вони можуть виявитися корисними для мандрівників та інших видів активного відпочинку, що сприятиме популяризації сонячної енергії.

2022 року дебютував автомобіль з фотоелектричними панелями Lightyear 0, який планувалося продавати за ціною 250 тисяч доларів за штуку. Наприкінці того ж року стартувало серійне виробництво, але майже одразу зупинилося: нідерландська компанія закінчила кошти на складання, і вона стала банкрутом. Однак вона все ще планує вийти на ринок, але вже з дешевшим «сонемобілем» Lightyear 2.
Раніше theROAD. писали, що Toyota поверне Land Cruiser 70 автомат уперше з 1990 року.