Десятки страхових компаній позиваються до Hyundai і Kia через хвилю викрадень.
Вони вимагають відшкодувати витрати після масових крадіжок, які спровокував минулорічний челендж у TikTok. Тоді зловмисники викрадали корейські машини без іммобілайзерів та із замками запалювання, розрахованими на фізичні ключі: згідно з інструкцією в соцмережі, достатньо було підключити комп’ютер та USB-кабель до певного роз’єму, щоб завести автомобіль та виїхати.
Перед тим, як потрапити всередину, злодіям потрібно було розбити вікно, нерідко страждало внутрішнє оздоблення — якщо, звичайно, двері не були відчинені. Тепер страхові компанії вимагають від Hyundai і Kia відшкодування витрат, у тому числі витрачених на ремонт машин, що погано захищені від угону.
Згідно з колективним позовом, заміна вікна та керма після спроби злому обходиться страховику більш ніж у три тисячі доларів. Відомо, що часто машини викрадали підлітки, щоб просто покататися, завдаючи шкоди громадському майну. У цьому випадку страхові витрати виростають до 10 тисяч доларів.
Великі автостраховики в США вже виплатили клієнтам близько 190 мільйонів доларів за збитки, пов’язані з крадіжками південнокорейських машин. Загалом хвиля злочинів, спровокована челенджем, може коштувати американській страховій галузі приблизно 600 мільйонів доларів. Близько 8,3 мільйонів машин двох марок, проданих у США, не мають іммобілайзера — 4,5 мільйона Kia і 3,8 мільйона Hyundai.
Намагаючись боротися з челенджем, поліція рекомендувала ставити механічні блокування керма та коробки передач, а також не залишати машини відкритими. Hyundai та Kia навіть екстрено випустили протиугінний набір за 170 доларів (13 тисяч рублів) без урахування вартості установки. Крім цього, Hyundai довелося швидко дооснащувати автомобілі 2016-2021 років випуску.
Раніше theROAD. писали, що Hyundai оновила хетчбек i20.