У 2022 році зайти в місцевий салон і придбати повністю автономний транспортний засіб залишається далекою перспективою. Так, автовиробники навіть створюють автомобілі без керма, але бюрократична тяганина для того, щоб схвалити багато з цих транспортних засобів і вивести їх на дороги, залишається величезною.
Наразі більшість транспортних засобів не досягає рівня автономності 2, і хоча деякі з них, як-от Mercedes-Benz S-Class , були запущені з можливостями рівня 3 , схоже, що небагато з них потраплять на дороги. Замість цього більш імовірним сценарієм є те, що автомобілі перескочать з Рівня 2 на Рівень 4, за словами кількох керівників галузі. Це пояснюється тим, що рівень 3 створює унікальний набір проблем, які надзвичайно важко подолати.
Група експертів нещодавно зібралася на семінарах з управління Центру автомобільних досліджень, щоб обговорити прогрес передових систем допомоги водієві. Ми вже знаємо, що розрив між системою рівня 2, такою як BlueCruise від Ford, і системою рівня 4 величезний. Причому, остання дозволяє автомобілю керувати самостійно за більшості умов. Незважаючи на цю прогалину, учасники дискусії вважають, що системи рівня 3, визначені SAE як такі, що вимагають від водія взяти на себе керування за певних умов, є менш здійсненними. І тим не менш, і Genesis, і BMW збираються незабаром випустити системи рівня 3 .
«Повернути керування водієві дуже складно», — сказав Грег Бреннон, директор із зв’язків з автомобільною технікою та галуззю AAA. Він використав приклад того, як змусити водія перейти від телефонного дзвінка до повної взаємодії з дорожнім рухом. Повторне залучення може зайняти кілька секунд у таких випадках, і, особливо на високих швидкостях, це може становити небезпеку, якщо водій не зреагує вчасно.
Учасники дискусії особливо вказували на надзвичайні ситуації, коли через брак часу водієві важко відновити увагу та швидко діяти.
Щоб система 4-го рівня працювала належним чином, вона повинна мати можливість відтворювати сприйняття людини та безліч дрібних постійних коригувань. Якщо вона зможе це зробити, це можна вважати безпечним варіантом.
Автомобіль є найбезпечнішим, коли або водій (рівень 2 і нижче), або автономні системи (рівень 4 і вище) беруть на себе більшу частину контролю. Проблеми виникають на Рівні 3, коли менше ясності щодо того, хто лідирує: людина чи автомобіль.