Представлений електричний кросовер BMW Vision Neue Klasse X.
Концепт демонструє розвиток стилістики BMW і через рік має перетворитися на серійну модель нового електричного сімейства. У компанії обіцяють їздові характеристики на рівні паливних машин та мультимедіа наступного покоління. Кросовер отримає панорамний проекційний екран та силову установку з 800-вольтовою батареєю, завдяки якій на одній зарядці зможе проїжджати на 30 відсотків більше, ніж нинішній iX3.
Компанія BMW адаптувала філософію Neue Klasse до сегменту Sports Activity Vehicles і представила концепт Vision Neue Klasse X – провісника електричного кросовера, який стане на конвеєр угорського заводу Plant Debrecen у 2025 році. Формально це похідна від седана Vision Neue Klasse , показаного 2023-го. Але тепер німці говорять про додавання до вихідної концепції так званого четвертого виміру — задоволення водіння.
Безпосередньо водійським досвідом завідуватимуть два з чотирьох блоків-контролерів шасі. Першому доручать керувати силовою установкою, причому продуктивність «супермозку» виявиться вдесятеро вищою, ніж у ECU, що використовуються сьогодні. Завдання другого ще більш амбітне – зробити квантовий стрибок у справі автоматизованого управління. Наступним кроком стане об’єднання блоків в один суперкомп’ютер, який зможе централізовано аналізувати дані, що надходять від усіх систем автомобіля.
Велика ставка робиться і високовольтну систему наступного, шостого покоління. Вона працює під напругою 800 вольт, дозволяє за 10 хвилин отримати додаткові 300 кілометрів ходу і обходиться на 40-50 відсотків дешевше від систем Gen5. Батареї в машинах Neue Klasse будуть зібрані з круглих осередків, що дасть 20-відсотковий приріст об’ємної густини енергії та збільшить загальний запас ходу на 30 відсотків.
Що стосується дизайну, то BMW пішла ще далі у своїх дослідженнях і використала у Vision Neue Klasse X рішення від класичних моделей 1970-х років. Кросовер пофарбований у сріблястий відтінок Coral Silver. У його ліхтарях використовуються елементи, роздруковані на 3D-принтері , а аеродинамічна проробка дозволяє на 20 відсотків знизити коефіцієнт опору повітря і на чверть витрата енергії.
Усередині Vision Neue Klasse X — медіасистема з центральним тачскрином і панеллю BMW Panoramic Vision під лобовим склом, але серійний кросовер також має 3D-проекційник. Ще одна новація – функція HypersonX Wheel. За її допомогою можна створювати власний саундтрек, який під час руху транслюється до салону. Наслідуючи моду на все екологічне, текстильна оббивка цілком зроблена з переробленого поліестеру. Також для обробки використані матеріали на основі біосировини та виловлений із океанів пластик.
Перші прототипи серійного Neue Klasse X проходять випробування. Виробництво на заводі в Угорщині стартує в другій половині 2025 року, а згодом до кросоверу приєднається електричний седан розміром з «троячку». До 2027-го лінійка Neue Klasse буде нарахуватися шість моделей – але про більшість з них поки що немає жодної інформації.