Суперечки про необхідність прогрівання автомобіля існують не один десяток років та, вочевидь, існуватимуть ще довго. Водії діляться на два типи: ті, що переконані, що робота на холостому ході шкідлива для автомобіля, та ті, хто вважає, що прогрівати автомобіль життєво важливим для продовження терміну служби його двигуна. Допомагаємо розставити крапки над “і” та розповідаємо, чому краще відмовитись від прогрівання вашої автівки.
Трішки історії
Прогрівання автомобілю – це концепція, яка перейшла з часів, коли більшість автомобілів використовували карбюраторні двигуни, які були сумно відомі проблемами холодного запуску. В них використовувалось ручне регулювання палива та повітря, а також так званий дросель для обмеження потоку повітря під час холодного запуску. Таким чином створювалась збагачена паливом суміш, готова до згоряння. Холодне повітря щільніше, ніж тепле, тож непрогрітий автомобіль не міг створити збагачену повітряно-паливну суміш. Нові двигуни з упорскуванням палива використовують електронні датчики для автоматичного регулювання співвідношення повітря та палива, щоб автомобіль заводився навіть у найхолодніші ранки, і постійно регулював це співвідношення, доки автомобіль не досягне оптимальної робочої температури.
Ще одна думка, яка перейшла зі старих двигунів і свідчить про те, що прогрівання автомобіля є життєво важливим, полягає в тому, що коли двигун холодний, бензину потрібно більше часу, щоб випаруватися, а коли в камеру згоряння потрапляє занадто багато, надлишок палива може потрапити туди. стінки циліндра. Бензин є розчинником і може змити захисний шар мастила, який підтримує змащення стінок циліндра між ходами поршня. Без захисту від тертя, який пропонує моторна олива, стінки циліндрів можуть з часом отримати подряпини та пошкодження. Хоча це справді викликає занепокоєння, більшість сучасних двигунів повністю змащуються протягом двадцяти секунд після запуску.
На думку більшості експертів і виробників, сучасним транспортним засобам не потрібен спеціальний час прогріву, тому завести автомобіль і витратити двадцять-тридцять секунд на регулювання дзеркал і пристібання, як правило, більш ніж достатньо. У надзвичайно холодну погоду більшість виробників рекомендують їздити обережно протягом перших шести-десяти хвилин, але не рекомендують тримати автомобіль на холостому ходу протягом тривалого часу, щоб прогріти його.
Прогрівати чи ні
Ми вже встановили, що сучасні двигуни не вимагають тривалої роботи на холостому ході після запуску. Проте, існують довге прогрівання автомобіля може бути не тільки не обов’язковим, але й шкідливим.
Оскільки двигун не працює при оптимальних температурах, він може спалювати паливо не повністю, що призводить до утворення залишків у вихлопній системі. Крім того, тривалий холостий хід може призвести до зносу двигуна та потенційного пошкодження. Крім цього, ви витрачатимете зайве пальне буквально в повітря.
Згідно з даними експертів і проведених різноманітних тестів і експериментів, автомобілі, які простоюють до десяти хвилин, спостерігають значне зниження економії палива – на 19 відсотків – на відміну від автомобілів з коротшим часом простою. Це означає не лише те, що ви витрачатимете більше грошей на паливо, але й викидатимете більше вуглекислого газу в повітря. За даними Міністерства енергетики США, автомобілі, що працюють на холостому ході, споживають додатково три мільярди галонів палива щороку, а також викидають 30 мільйонів тонн вуглекислого газу.
Звісно, взимку необхідно прогріти автомобіль хоча б для того, щоб нагріти салон та мати змогу прибрати з нього сніг та кригу. Але краще почати рух щойно очистяться вікна та вітрове скло, оскільки на ходу автомобіль значно швидше прогріється.
Раніше theROAD писали, як кермувати автомобілем у спеку.