Незалежно від того, наскільки ви уважні та обережні за кермом, неможливо повністю уникнути попадання каміння чи іншого сміття в лобове скло. Це означає, що невеликі відколи або тріщини на лобовому склі неминучі — чи то від дрібних камінчиків, які відкинули транспортні засоби, що їдуть попереду, чи в результаті іншої небезпеки поруч із дорогою, навіть невеликий скол у склі може стати більшою тріщиною.
Знання про те, як відремонтувати тріснуте чи розбите лобове скло, не лише заощадить ваш час і гроші, але й допоможе якнайшвидше усунути пошкодження для вашої безпеки.
Чи варто ігнорувати тріснуте лобове скло?
Перш ніж ми розберемося з тим, чи можна полагодити тріснуте лобове скло чи просто замінити його, слід звернути увагу на те, чому важливо мати непошкоджене лобове скло. Роль лобового скла полягає в першу чергу в тому, щоб захистити пасажирів автомобіля від вітру, сміття, пилу, жуків та інших елементів під час їзди. Це також допомагає забезпечити чітке уявлення про дорогу попереду. Але є ще одна важлива функція: безпека.
Чи знаєте ви, що лобове скло вашого автомобіля забезпечує до 40% міцності конструкції даху вашого автомобіля? Підтримка, яку забезпечує ваше лобове скло, щоб запобігти прогину даху або падінню під час перекидання, дуже важлива для загальної безпеки – з цієї причини важливо мати високоякісне лобове скло, структурно міцне та неушкоджене.
Види пошкоджень лобового скла
Від виду пошкодження скла залежить, чи можна його полагодити власноруч, тож давайте докладніше розглянемо різні способи, як ваше лобове скло може тріснути чи відколотися.
- Поверхневий скол: іноді сміття, яке потрапляє на лобове скло вашого автомобіля, відколює лише крихітний шматочок скла, залишаючи майже незначний слід. Це найпоширеніший тип і може бути наслідком каміння, відкинутого транспортними засобами, що їдуть попереду вас. Це може здатися незначним, але може призвести до більшої шкоди.
- Тріщина від напруги: тріщина від напруги може виникнути внаслідок повторних ударів по лобовому склу та екстремальних змін температури. Тріщини від напруги зазвичай довгі і часто завжди починаються з краю лобового скла. Якщо ви маєте справу з льодом на лобовому склі , який стискається та розширюється з нагріванням впродовж дня, маленька тріщина може легко поширитися на більшу тріщину.
- Плавуча тріщина: плаваюча тріщина утворюється навколо центру вітрового скла або принаймні на два дюйми або більше від зовнішнього краю вітрового скла. Оскільки лобове скло є більш вразливим у центрі, такі тріщини можуть швидко збільшуватись. Вони також могли початися як невелика стружка, яка розширювалася через зміни температури або зміни конструкції автомобіля під час їзди.
- Тріщини на краях: це тріщини, які починаються від або навколо країв лобового скла. Краї – це місце, де дефекти напруги найчастіше зустрічаються. Крайові тріщини можуть поширюватися по лобовому склу досить різко, і зазвичай вони дуже викривлені.
- Яблучко: розбиття можуть бути спричинені сферичним уламком, подібним до невеликого камінця, який вдарився об лобове скло вашого автомобіля.
- Півмісяць: півмісяць або частковий скол також спричинений круглим предметом, який вдарився об лобове скло автомобіля, коли ви їдете. Тріщини зазвичай не утворюються навколо сколів-півмісяців, але вони все одно непривабливі та можуть погіршити видимість – вони також впливають на структурну цілісність вітрового скла, навіть якщо інші тріщини не утворюються на ньому.
Чи варто виправляти невеликий скол на лобовому склі?
Проблема дрібних відколів і пошкоджень полягає в тому, що вони рідко залишаються маленькими. Коли ви керуєте автомобілем, кузов буде згинатися невеликими кроками, що створює навантаження на лобове скло; якщо на склі є якісь слабкі місця, цього достатньо, щоб скол перетворився на тріщину – особливо під час жвавої їзди. Те ж саме відбувається, коли ваш автомобіль піддається впливу стихії та змінюється температура. Холодне, крижане повітря ззовні, а ви, намагаючись розігнати туман із лобового скла , спричинятимете розширення та звуження, що з часом легко перетворить скол на більшу тріщину.
Остаточна відповідь тут проста – так, навіть невеликі сколи або тріщини слід якнайшвидше усувати, щоб уникнути їх збільшення.
Як відремонтувати тріснуте або розбите лобове скло
Тепер, коли ми знаємо, чому важливо якнайшвидше ремонтувати навіть невеликі відколи, ми можемо розглянути кілька способів ремонту тріснутого чи розбитого лобового скла та вирішити, ремонтувати чи повністю замінити лобове скло. Рекомендується завжди звертатися до професійної служби, яка може гарантувати ремонт і виконати належну роботу. Але якщо ви вирішили, що можете відремонтувати тріснуте лобове скло, і хочете зробити це вдома, то вам слід виконати наступні кроки.
- Придбайте набір для ремонту тріщин або відколів на лобовому склі, який підходить для тріщини або відколу, які вам потрібно виправити.
- Очистіть лобове скло або область навколо тріщини або сколу якісним засобом для миття вікон або спиртом і рушником з мікрофібри, але не розпилюйте очищувач безпосередньо на тріщину або скол.
- Використовуйте балончик зі стисненим повітрям, кирку або тонку щітку, щоб видалити будь-який бруд, осипле скло та пил, що застрягли в тріщині чи сколі, які потрібно виправити.
- Якщо тріщина або скол утворили бульбашку повітря, вам потрібно буде просвердлити скло дремелем. Ми залишимо цей крок професіоналу, але якщо у вас є правильний інструмент і можливості, не просверліть інтегрований вініловий шар вітрового скла.
- Залежно від купленого вами ремонтного набору вам доведеться наклеїти перемичку, присоску або наклейку на тріщину чи скол, які ви виправляєте.
- Деякі комплекти містять п’єдестал, який потрібно буде залити епоксидною смолою. Епоксидну смолу можна попередньо змішати та ввести, або її, можливо, доведеться змішати спочатку. Уважно прочитайте інструкцію.
- Коли будете готові, помістіть п’єдестал на місце тріщини або відколу, який ви виправляєте, щоб полегшити нанесення епоксидної смоли. Обов’язково стисніть п’єдестал якомога сильніше, перш ніж відтягнути поршень.
- Повністю відтягніть поршень назад, перш ніж знімати п’єдестал, і переконайтеся, що не рухаєте його, оскільки ви хочете створити вакуум, який видалить будь-які бульбашки повітря в епоксидній смолі. Зачекайте відведений час, рекомендований набором, щоб переконатися, що всі бульбашки повітря вийшли.
- Дайте епоксидній смолі затвердіти, використовуючи ультрафіолетове світло або залишивши лобове скло на сонячному світлі.
- Якщо в тріщині або сколі, які ви заповнили, є вм’ятина або виїмка, використайте епоксидну смолу, що залишилася, або «шпаклівку», щоб вирівняти її з поверхнею вітрового скла.
- Ремонтні комплекти зазвичай постачаються із смужкою для затвердіння, яку потрібно накласти на тріщину або скол, щоб запобігти утворенню бульбашок повітря. Тримайте смужку на місці та потріть будь-які повітряні бульбашки, які ви бачите, перш ніж залишити її на місці на рекомендований час.
- Після закінчення відведеного часу видаліть смужку бритвою, а потім бритвою видаліть надлишки епоксидної смоли з лобового скла.
Звичайно, якщо пошкодження настільки велике, що лобове скло більше розбито, ніж просто пошкоджено, ви не зможете відремонтувати його, і його потрібно замінити. Ось короткий посібник, щоб знати, коли вам слід замінити скло, а не намагатися відремонтувати або полагодити скло:
- Якщо пошкодження в будь-якій мірі погіршує вашу видимість або є кілька сколів/тріщин
- Якщо тріщина довша за 35 см або скол більший ніж 7 сантиметрів
- Якщо пошкодження знаходиться біля кута або краю
- Якщо задіто внутрішні шари