Електричні транспортні засоби справді мають деякі переваги порівняно з еквівалентами з ДВЗ у сфері експлуатаційних витрат. Вони потребують менше обслуговування, оскільки мають менше рухомих частин, а повна зарядка коштує дешевше, ніж повний бак палива. Однак це не обов’язково означає, що володіти електромобілем дешевше.
Коли справа доходить до електромобілів, важко надати точні цифри, скільки саме потрібно витратити та скільки можна заощадити порівняно з автомобілем з ДВЗ. Усе залежить від багатьох факторів, у тому числі від того, де ви живете, скільки коштує паливо і електроенергія та як ви користуєтесь своїм електромобілем. Легко порівняти лише ціни на електроенергію та паливо і зробити поспішні висновки. Проте є й інші фактори.
Багато людей в Європі робили подібну помилку, коли думали про покупку дизельного автомобіля замість бензинового. Раніше дизельне паливо було дешевшим, а дизельні автомобілі мали кращий запас ходу, тому багато європейців купували дизелі, незважаючи на більш значну початкову ціну. Вони були настільки зациклені на вартості палива, що платили за машину набагато більше, ніж заощаджували на паливі протягом прогнозованого терміну служби цієї машини.
З електромобілями все виглядає набагато зрозуміліше, оскільки не тільки паливо (електрика) є дешевшою, але й технічне обслуговування майже відсутнє. Крім періодичної заміни салонного фільтра та склоочисників, заправки бачка омивача скла та заміни шин у певний момент, в електромобілі не так багато речей, які потрібно робити. Навіть із зростанням вартості електроенергії та тарифів на громадські зарядні пристрої, електромобілі досить дешеві в експлуатації, особливо коли вони заряджаються вдома.
Але щоб насолоджуватися цими перевагами, потрібно купити його. Як і майже все, електромобілі подорожчали. Tesla з початку року вже декілька разів підвищувала ціни на свої автомобілі. Це було до недавніх стрибків цін, інфляції та дефіциту сировини, тому, можливо, ціни продовжитимуть зростати.
Іноземні дослідження демонструють, що середня ціна компактного автомобіля на бензині становить 22 798 доларів, тоді як компактний позашляховик/кросовер коштував 31 033 долари. Середня ціна нового транспортного засобу в галузі включно з електромобілями становила 40 768 доларів. Існує значна розбіжність між ціною середнього електромобіля та ціною аналогічного автомобіля з ДВЗ. Якщо взяти середні значення цієї статистики, то побачите, що завдяки нижчій початковій ціні середньостатистичний автомобіль з ДВЗ уже має безкоштовне паливо щонайменше на 2–4 роки.
Електромобіль достатньо невибагливий у обслуговуванні, однак необхідність у ньому залежить від вашого стилю водіння. Електромобілі потужні, і більшість із них мають характеристики прискорення, як спортивні автомобілі, тому багато людей їздять на них, як на спортивних автомобілях. Це призводить до швидшого зносу компонентів шасі. Електромобілі також важчі за автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння, що збільшує знос.
Оскільки електромобілі важкі, їм потрібні нові шини частіше, ніж їхнім аналогам із ДВЗ. Шини для електромобілів також дорожчі за звичайні. Це пов’язано з тим, що вони мають витримувати більшу вагу. Мало того, на електромобілях використовуються енергоефективні шини, які також повинні бути тихими, тому всередині є спеціальна піна, яка знижує рівень шуму від дороги. Це робить їх дорожчими за звичайні шини.
Враховуючи все це, електромобілі починають все більше нагадувати автомобілі з ДВЗ з точки зору вартості володіння. Так, заряджати їх дешевше, але мало хто може дозволити собі електромобіль через їхню високу вартість. І мрія мати такі ж дешеві електромобілі, як авто з ДВЗ, залишиться лише мрією, оскільки ціни на матеріали для акумуляторів стрімко зростають.
Раніше theROAD. писали про функції, які повинен мати електромобіль.