Hyundai та Kia розробили шину із вбудованими «ланцюгами протиковзання».
Технологія досить цікава, але вимагатиме серйозної зміни конструкції всього колісного вузла. Головний елемент тут — зачепи зі сплаву із пам’яттю форми, як на марсоходах НАСА. При подачі струму зачепи можуть відновлюватися до вихідного стану, тому їх можна забирати або висувати простим натисканням кнопки.
Компанії Hyundai Motor та Kia представили нову технологію шин із вбудованими «ланцюгами протиковзання». На неї вже заявлено патент, проте на серійних автомобілях щось подібне ми побачимо нескоро. Розробка корейців принципово змінює дизайн всього колісного вузла, тому попереду довга і досить специфічна робота зі створення та налагодження нових техпроцесів. Проте рішення цікаве, і головне — воно справді може зробити поїздки взимку безпечнішими.
Суть пропозиції у наступному. На шині роблять радіальні канавки, у яких встановлюють спеціальні скоби. Ці зачепи йдуть всередину колісного диска, причому їх частково виготовляють з особливого сплаву з пам’яттю форми. У неактивному стані скоба затиснута і її ніжка має форму літери L, але варто подати струм, як ніжка випрямляється до J і виштовхує зачіп назовні. Виступи, що утворилися, покращують зчеплення з дорогою, плюс водієві не потрібно виходити з машини і робити що-небудь вручну. Інша неочевидна перевага технології – в опущеному стані скоби починають шуміти в міру зношування протектора, сигналізую про необхідність заміни шин.
Hyundai і Kia мають ще одну цікаву розробку — систему приводу коліс для електромобілів під назвою Universal Wheel Drive System, або Uni Wheel. У ній редуктор розміщений усередині маточини. Рішення дозволить зменшити розмір електромоторів, а також довжину приводних валів. Більш того, Uni Wheel відкриває нові можливості для збільшення запасу ходу та компонування внутрішнього простору, що особливо актуально для безпілотників та моделей спеціального призначення (PBV, Purpose-Built Vehicles).