Jeep, що належить Stellantis, прийняв рішення закрити свій єдиний завод у Китаї через посилення політичних проблем.
Jeep вирішив закрити свій єдиний завод у Китаї через посилення політичних проблем, заявив генеральний директор Карлос Таварес. Це сталося після оголошення про те, що виробник позашляховиків припиняє своє 12-річне партнерство з Guangzhou Automobile Group (GAC), державною компанією, яка виробляла джипи для китайського ринку.
Протягом останніх кількох років ми спостерігаємо все більше політичного втручання у світ бізнесу в Китаї. Ми не хочемо стати жертвою перехресних санкцій, як це нещодавно було з іншими компаніями в інших регіонах світу.
Карлос Таварес, генеральний директор
Оскільки вторгнення в Україну все ще свіже в пам’яті автомобільних компаній, багато хто боїться, що станеться, якщо Китай застосує подібну тактику на Тайвані; між двома країнами глибоко вкорінена напруженість, яка тягнеться в глибину століть.
Однак не тільки ескалація ворожих настроїв турбує Тавареса. Генеральний директор розповів інформаційному агентству, що продажі автомобілів на Заході впали на п’яту частину в першій половині 2022 року, тоді як попит на вітчизняні автомобілі зріс за той самий період. Японські транспортні засоби показали себе гірше, і вони впали двозначним числом.
Раніше Таварес казав журналістам, що на китайському автомобільному ринку – надзвичайно важливому регіоні для автовиробників, особливо для брендів високого класу, таких як Bentley, – очевидні зміни. «Ми бачимо, що для західних гравців продавати автомобілі в Китаї стає все важче». Він зазначив, що відчуває полегшення, бо не опинився на місці великих конкурентів, таких як GM і Volkswagen, обидва з яких займаються великим бізнесом у Китаї.
Генеральний директор компанії дійсно визнав, що спільне підприємство Jeep/GAC не було таким прибутковим, як сподівалося, але це не було причиною такого рішення. Економічна політика Комуністичної партії Китаю (КПК), яка надає перевагу місцевим автовиробникам, і «порушена довіра» до GAC є причиною швидкого виходу Jeep.
Це, однак, не означає, що китайські фанати Jeep не зможуть придбати модель американської лінійки позашляховиків. Натомість Stellantis планує імпортувати в країну електрифіковані автомобілі та продавати їх через дилерську мережу Jeep. Автовиробник застосував подібну тактику в Європі, де він прийняв рішення продавати в регіоні лише електрифіковані транспортні засоби.
Незабаром Jeep представить свій перший в історії автомобіль з акумуляторним живленням, який, як повідомляється, з’явиться у 2023 році.
Нагадаємо, Jeep/GAC випустили кілька моделей для китайського ринку, включаючи Compass, Renegade, Cherokee і Grand Commander, великий позашляховик, який не продається в США. Ми ще побачимо, чи підуть інші бренди цьому прикладу, але це може спричинити проблеми для галузі в цілому – Китай залишається найбільшим у світі споживачем нових автомобілів.
Раніше повідомлялось, що Jeep Wrangler отримає незначні оновлення.