У електрокарах BMW наступного покоління (так званий Neue Klasse, або «новий клас») будуть стояти батареї з покращеними характеристиками. Зміниться формат осередків та їх хімічний склад, що дозволить збільшити питому ємність на 20 відсотків, а дальність ходу — на 30. При цьому витрати на виробництво всієї високовольтної батареї будуть вдвічі нижчими, а шкідливі викиди скоротяться на 60 відсотків.
У термінології BMW “новим класом” називають окреме сімейство моделей на електричній архітектурі. Воно з’явиться у 2025 році і включатиме як звичайні електрокари, так і машини на водневих паливних елементах. Першими моделями Neue Klasse оголошено компактний седан – аналог звичайної BMW 3 серії – і спортивний кросовер. Обом дістануться літій-іонні батареї наступного, шостого покоління, які збільшать пробіг далекобійної версії на 30 відсотків за циклом WLTP.
У цих батареях будуть використані нові осередки, причому зміниться не лише їх формат (циліндричні замість призматичних), а й хімічний склад. На боці катода стане більше нікелю та менше кобальту; в аноді підвищиться вміст кремнію. Як результат – питома ємність на одиницю обсягу зросте на 20 відсотків. Осередки будуть у двох типорозмірах: діаметр 46 міліметрів, але різна висота. А збирати їх відразу в блок, минаючи проміжні модулі, що поліпшить показник ефективної заповнюваності. При цьому витрати на виробництво виявляться вдвічі нижчими.
Робоча напруга 800 вольт дозволить прискорити зарядку батарей від потужних терміналів. Електрокари Neue Klasse зможуть витримувати струми до 500 ампер, що скоротить час заряджання з 10 до 80 відсотків майже на третину. А оскільки осередки будуть містити кілька перероблених матеріалів, вуглецевий слід від їх виробництва скоротиться на 60 відсотків. Ще більше знизити шкідливі викиди допоможуть замкнуті цикли повторного використання сировини – така схема зараз впроваджується у Китаї.
У перспективі можна буде взагалі відмовитися від критичної сировини на кшталт нікелю та кобальту — нові осередки таку опцію передбачають. В цьому випадку як катодний матеріал використовують фосфат літій-заліза. Також BMW працює над твердотільних акумуляторів (all-solid-state battery, ASSB), серійні зразки яких з’являться до кінця десятиліття. Щоправда, демонстраційний електрокар з ASSB обіцяють показати за кілька років.
Раніше theROAD. писали, що BMW почала випускати блоки паливних елементів для водневих X5.