Китайський XPeng G9 – електромобіль з найшвидшою зарядкою: 200 км запасу ходу за п’ять хвилин.

Вибір електромобілів для споживачів продовжує зростати. Зараз багато хто має пристойний запас ходу, щонайменше 300 миль, і з’являються більш доступні альтернативи, такі як Chevrolet Equinox EV.
Але одна проблема, яка все ще заважає багатьом споживачам перейти на електромобілі, це час, потрібний для зарядки акумулятора. Заправлення бензином займає п’ять хвилин, але навіть швидкі зарядні пристрої у багатьох випадках потребують понад 20 хвилин для повного заряду.

Ось чому китайський автовиробник XPeng справляє фурор своїм новим флагманським позашляховиком G9. Зараз це найшвидший у світі електромобіль, який підтримує швидкість зарядки до 480 кВт. На сумісній зарядній станції розетка потужністю 480 кВт може збільшити запас ходу до 200 км (приблизно 124 милі) лише за п’ять хвилин.
Ці цифри зарядки, однак, базуються на рейтингу CLTC (Китайський цикл випробувань легких транспортних засобів), який є більш щедрим, ніж стандарт EPA США. Тим не менш, здатність G9 швидко заряджатися може завоювати багатьох прихильників; акумулятор можна зарядити від 10 до 80% за заявлені 15 хвилин.

Hyundai Ioniq 5, один із найшвидших електромобілів у Північній Америці, здатний підключатися до зарядного пристрою потужністю 350 кВт. Його акумулятор можна зарядити від 10 до 80% за 18 хвилин; це лише на три хвилини довше, ніж G9. П’ятихвилинна зарядка додасть Ioniq 5 приблизно 68 миль. Навіть якщо його адаптувати до стандарту EPA, G9 справді має тут велику перевагу.
XPeng стверджує, що G9 також є лідером у сегменті позашляховиків середнього розміру. Його максимальний діапазон CLTC становить 702 км або близько 436 миль, що вказує на те, що його рейтинг EPA все одно буде перевищувати рейтинг Tesla Model X, який має максимальний діапазон EPA в 348 миль.

Конструкція, що зменшує опір, і система рекуперації енергії сприяють заяві XPeng про те, що G9 має на 5–10% більший запас ходу в реальному світі, ніж інші основні електромобілі.
Звичайно, можливість заряджати на високій швидкості мало що означає без доступу до сумісних зарядних пристроїв. Electrify America, яка зараз перебуває в процесі ребрендингу своїх різних зарядних точок, надає лише зарядні пристрої потужністю до 350 кВт. На противагу цьому, XPeng нещодавно представила свою 1000-ту зарядну станцію, яка включає нагнітачі S4 потужністю 480 кВт.
Можливість швидкої зарядки нового G9 і платформа масового виробництва 800 В з карбіду кремнію (SiC) нагадують про те, що Китай слід сприймати серйозно у сфері розробки електромобілів. Ми вже бачили седан P5 від XPeng, який є першим серійним автомобілем з датчиками LiDAR.
G9 настільки ж вдосконалений, як і P5, з власними датчиками LiDAR, які охоплюють 180 градусів, щоб зменшити небезпечні сліпі зони. Камера переднього виду та до 31 датчика дозволяють G9 точно ідентифікувати об’єкти та уникати зіткнень.
Усередині розкішна кабіна з більш високотехнологічними функціями, ніж у багатьох висококласних німецьких моделях. Аудіосистема Dynaudio Confidence оснащена 28 динаміками, а технологія Dolby Atmos забезпечує захоплюючий ефект 5D, завдяки якому сидіння вібрують і змінюють освітлення під час перегляду фільмів або прослуховування музики.
Масивний цифровий інтерфейс розташований на панелі приладів і тягнеться досить далеко, щоб передній пасажир міг з ним взаємодіяти.

Зовні XPeng G9 має сучасний, чистий дизайн, який відповідає статусу флагмана. Закрита передня частина G9, тонкі фари та дверні ручки врівень виглядають як елементи автомобіля преміум-класу.
G9 не тільки швидко заряджається, але й швидко розряджається. Варіанти з подвійним двигуном і повним приводом розвивають 551 кінську силу і розганяються до 62 миль/год лише за 3,9 секунди. Один із семи режимів водіння включає спеціальний режим Boost Mode, який дозволяє G9 досягати максимального крутного моменту за 0,15 секунди. Менш потужні версії із заднім приводом розганяються до 62 миль/год за 6,4 секунди.
XPeng каже, що G9 був розроблений для міжнародних ринків. У Китаї EV коштує від 309 000 юанів. Це приблизно 43 600 доларів за поточним курсом. Перші поставки в цьому регіоні почнуться наступного місяця.
Раніше VW представила GEN.TRAVEL Design Study – автомобіль майбутнього.