Американська компанія знайшла спосіб на 20 відсотків збільшити дальність ходу електромобілів.
Фірма Sila представила новий анодний матеріал, нанокомпозитний кремній, який забезпечить зростання питомих параметрів батарей і дозволить замістити графіт, що надходить з Китаю. Акумулятори з технологією Sila менше важать, швидше заряджаються і має щільність енергії близько 800 ват-годин на літр. Першою машиною, на якій застосують цю перспективну розробку, стане позашляховик Mercedes-Benz EQG.
Твердотілі батареї, незважаючи на велику увагу до них з боку великих виробників, так і не стали масовим явищем. На це є кілька причин. Найважливіша – технологічна. Вважається, що проблеми таких акумуляторів (зростання дендритів на аноді, чутливість до температури, тиску та багато іншого) не можна вирішити в найближчому майбутньому, а ось традиційні літієві, навпаки, ще можуть здивувати.
До скептиків твердотільних технологій належить виходець з Тесла Джин Бердичевскі, генеральний директор компанії Sila. Фірма розробляє перспективні анодні матеріали і має навіть готовий комерційний продукт — нанокомпозитний кремній (NCS), який вийде на ринок під торговою маркою Titan Silicon. Їм можна частково або повністю замінити графіт, що призведе до зростання питомих характеристик батарей та збільшення запасу ходу електрокарів.
Нанокомпозитний кремній зменшить масу акумуляторів на 15 відсотків, а їх обсяг — на 20. Дальність ходу збільшиться на 20—40 відсотків, або 160—320 кілометрів. При цьому час заряджання з 10 до 80 відсотків скоротиться до 10 хвилин. І все це при щільності енергії близько 800 ват-годин на літр (не рекорд для кремнію , але показник дуже добрий). Щоб досягти таких результатів, Sila провела тести з більш ніж 70 тисячами різних матеріалів та оформила 200 патентів. Першим продуктом, де використовували батарею з NCS-анодом, став фітнес-трекер WHOOP 4.0.
Ну а оскільки нанокомпозитний кремній сумісний з осередками будь-якого типу (циліндричними, «пакетиками», призматичними) і легко вбудовується в ланцюжки поставок, що існують, то його будуть застосовувати і в автомобілях. Технологією вже зацікавився Mercedes-Benz. Якщо плани не зміняться, акумулятори з NCS-анодами з’являться в позашляховику EQG. Ще один важливий момент: пропозиція замінити графіт на накраєм – це, по суті, спроба видавити з ринку Китай, оскільки більше 90 відсотків графіту надходить саме звідти.
Раніше theROAD. писали, що Panasonic стане постачальником акумуляторів для Lucid Motors.