Опубліковано перші фотографії нового Renault Scenic.
У минулому році французька марка відправила у відставку однойменний компактвен, який користувався популярністю на рубежі століть. Однак попрощатися з ім’ям Scenic вона не наважилася: стало відомо, що модель змінить покоління і перетвориться на електричний кросовер на платформі CMF-EV, яка лежить в основі батарейного Megane та Nissan Ariya. Новий Renault Scenic із приставкою E-Tech Electric має дебютувати у вересні.
По суті, перед нами наступний Scenic, який з переходом у п’яте покоління змінить форм-фактор і перетвориться з компактвена на компактний кросовер. Цьому рішенню є просте пояснення: клас MPV більше не користується популярністю в Європі, на відміну від SUV.
Концепт – не звичайний електрокар. Він отримав експериментальну гібридну установку, причому без ДВЗ. Scenic Vision укомплектований електромотором потужністю 217 кінських сил (160 кіловат), батареєю ємністю 40 кіловат-годин та водневими паливними осередками. В окремому балоні зберігаються 2,5 кілограма стисненого водню, який методом електрохімічної реакції перетворюється на електрику, якою своєю чергою заряджається батарея. Іншими словами, 16-кіловатний блок служить генератором додаткової електрики, тобто виконує ту ж функцію, що і ДВЗ в гібридних установках. На повному заряді батареї та повністю заправленому балоні Scenic Vision проїжджає до 800 кілометрів.
Втім, є й одне «але»: запустити перспективну силову установку в серію вийде не раніше, ніж наступне десятиліття. Отже серійний Scenic п’ятого покоління, який з’явиться в 2024 році, розділить платформу з Megane E-Tech і буде звичайним електрокаром, а не воднем. На європейському ринку його основним конкурентом стане електронний Volkswagen ID.4.
Зате концепт-кар дає досить точне уявлення про те, як виглядатиме наступний Scenic – за дизайн відповідав Жіль Відаль, який приєднався до Renault тільки в 2020 році, а до того очолював відділ дизайну в Peugeot. З великою ймовірністю, серійному Scenic дістануться такі ж світлодіодні фари і ліхтарі складної форми, як у шоу-кара, а також похилий капот і кузов з гострими гранями з боків, утвореними переплетеннями ламаних ліній. А ось задні розстібні двері швидше за все залишаться прерогативою Scenic Vision.