Toyota закрила прийом замовлень на деякі моделі у Японії.
Як пише Nikkei Asia, автогіганту доводиться відмовлятися від замовлень із низки причин, включаючи проблеми з постачанням комплектуючих, з якими виробництва зіткнулися ще під час пандемії коронавірусу. Восени дилерам довелося зупинити продажі хетчбеків Aqua, мінівенів Alphard та позашляховиків Land Cruiser 300, оскільки Toyota побоюється, що не встигне виконати всі набрані замовлення.
Першою причиною такого рішення є відставання виробництва від попиту, яке виникло ще в ковидний період. Коли почалася пандемія, Toyota, яка закуповувала комплектуючі про запас, продовжувала приймати замовлення. На піку відставання досягло мільйона автомобілів.
Друга причина – зміна схеми продажів. Раніше дилерські центри Toyota були поділені на чотири категорії, продаючи певні моделі. З 2020 року будь-яку машину можна замовити в будь-якому центрі, що призвело до напливу замовлень на ходові моделі та низку скасування.
Toyota всіма силами намагається нагнати попит: вона підвищила виробничий прогноз Toyota і Lexus на 2023 рік на 90 тисяч машин до 3,34 мільйона. Продажі теж зростають, але повільніше, ніж могли б. Скорочується і час доставки: наприкінці 2022-го чекати на автомобіль доводилося в середньому по півроку, тепер — менше п’яти місяців. Очікується, що навесні 2023 року термін знизиться до чотирьох місяців.
Цього року Toyota доводилося зупиняти заводи з інших причин, не пов’язаних з наслідками пандемії COVID-19. Так, у серпні через збій серверів стали всі японські конвеєри. Шість заводів зупинилися у жовтні після вибуху у постачальника, який забезпечує Toyota деталями підвіски.