Міністр енергетики та природних ресурсів Туреччини Фатіх Донмез нещодавно оголосив про відкриття другого за величиною запасу рідкоземельних елементів у світі.
Природно, що генеральні директори всіх виробників електромобілів на землі почали заздрити, почувши цю новину. Оскільки поточні проблеми з ланцюгом поставок особливо складні для виробників електромобілів, відкриття такого масштабу є великою новиною.
Заповідник розташований у районі Бейлікова міста Ескішехір у центральній Анатолії. Бейлікова знаходиться в сільській місцевості приблизно в 240 милях від центрального експортного центру Туреччини в Стамбулі.
На щастя, заповідник розташований близько до поверхні, тому складні гірські роботи не потрібні. Турецькому уряду видобуток зазначених елементів обійдеть недорого, а резерв може підтримувати галузь протягом наступних десятиліть.
Ми будемо переробляти 570 тис. тонн руди на рік. З цієї переробленої руди ми отримаємо 10 тисяч тонн рідкоземельного оксиду. Також, знову ж таки, 72 тисячі тонн бариту, 70 тисяч тонн флюориту, 250 тонн торію, про що я хочу особливо відзначити. Ми говоримо про елемент, мінерал, який запропонує великі можливості та можливості як нове паливо в нових ядерних технологіях.
Фатіх Донмез, Міністр енергетики та природних ресурсів Туреччини
За даними департаменту енергетики та природних ресурсів Туреччини, пілотна фаза нової шахти буде завершена протягом року після того, як перші дослідження та розробки будуть проведені різними науковцями та інженерами з найкращих університетів Туреччини.
«Ми включаємо в систему потужність виробляти 600 тонн літію на рік», – сказав Донмез, і це те, у чому справді зацікавлена автомобільна промисловість.
Хоча він ще не надав повного списку рідкісних елементів, які він буде видобувати, Донмез заявив, що десять із 17 елементів, які зараз класифікуються як рідкісні, будуть розкопані.
Електромобілі значною мірою залежать від рідкоземельних елементів. Не лише для батарей, але й для електродвигунів, у багатьох із яких використовуються рідкоземельні магніти. В даний час найбільш значні родовища знаходяться в Китаї.
Щоб обійти цю проблему, виробники впровадили різні стратегії. GM співпрацює з шахтою рідкоземельних металів у Каліфорнії для виробництва нового Hummer EV. Двигуни GM Ultium EV з постійними магнітами також були спеціально розроблені для використання якомога меншої кількості рідкоземельних матеріалів.
Інша стратегія – переробка. Нині Nissan спільно з Університетом Васеда в Японії випробовує новий процес відновлення рідкоземельних матеріалів із перероблених магнітів електродвигунів. Автовиробники намагаються уникати відносин з Китаєм, оскільки в минулому він використовував свої родовища рідкоземельних елементів як політичний важіль.
Якщо турецький уряд запропонує більш дружні партнерства, Китай може втратити багато бізнесу, а індустрія електромобілів може процвітати.