Виробники літію та батарей кажуть, що класифікація літія як репродуктивного токсину може завдати серйозної шкоди європейській індустрії електромобілів.
Цей матеріал є ключовою частиною акумуляторів електромобілів і широко використовується у фармацевтиці, промислових мастильних матеріалах і спеціальних склянках.
Пропозиція, яку Європейська комісія розглядає цього місяця, передбачає віднесення деяких літієвих хімікатів до найвищої категорії репродуктивних токсинів і токсинів для розвитку, частково на основі досліджень на людях, проведених у 1980-х і 1990-х роках.
Це може затруднити використання деяких матеріалів і скоротити інвестиції в сектор електромобілів. Про це заявили лобістські групи, включаючи Eurobat, International Lithium Association і Eurometaux, у відкритому листі до політиків.
Електромобілі відіграють вирішальну роль у зусиллях знизити кількість шкідливих викидів. Електровиробники, зокрема Tesla Ілона Маска, попереджають, що стрімке зростання цін на матеріали та вузькі місця в ланцюзі поставок загрожують їх виробництву та популяризації.
У листі лобістські групи висловили занепокоєння щодо наукового обґрунтування класифікації, яка може призвести до того, що хімічні речовини будуть визнані «речовиною, що викликає дуже серйозне занепокоєння» поряд із сильно канцерогенними та мутагенними токсинами, які ЄС хоче поступово припинити, обмежуючи використання.
Це може підірвати окремі зусилля щодо збільшення внутрішнього виробництва літію, який комісія визначила як найважливішу сировину в 2020 році. Пропозиції стосуються карбонату, гідроксиду та хлориду літію.
За словами Франческо Гаттільо, директора із зовнішніх зв’язків ЄС компанії Albemarle, класифікація хімічних речовин як репродуктивних токсинів може спричинити вищі витрати для покупців і зменшити маржу виробників, перешкоджаючи обґрунтуванню подальших інвестицій у галузь.
Компанія є найбільшим у світі виробником літію та керує літієвим хімічним заводом у Лангельсхаймі, Німеччина.
Раніше theROAD. писали, що ЄС планує повністю відмовитись від ДВЗ, щоб зменшити негативний вплив на довкілля.