Інфляція, низький рівень товарних запасів та висока частка автомобілів класа «люкс» (18% продажів) призвели до того, що ціни на нові автомобілі зросли до рекордно високого рівня в червні. На електромобілі було зареєстровано одне з найвищих підвищень цін серед усіх сегментів, при цьому середня ціна складає 66 000 доларів США.
Протягом багатьох років нас тішили ідеєю, що електромобілі стануть доступнішими, оскільки ця технологія стане широко поширеною та все більше автовиробників долучаться до конкуренції. Незважаючи на це, цього року ми спостерігали прямо протилежне: електромобілі стають недоступними для всіх, крім найбагатших покупців автомобілів. Не дивно, що ціна залишається однією з найбільших скарг на електромобілі.
Відповідно до останнього звіту Kelley Blue Book, середні ціни на електромобілі зросли на 13,7% у червні порівняно з тим самим місяцем минулого року. Вони недалеко пішли від ширшого ринку автомобілів, який зріс на 12,7% порівняно з червнем 2021 року. Електромобілі увійшли на територію автомобілів класу люкс із середньою ціною транзакції (ATP) 66 000 доларів. Будучи лідером ринку, Tesla зробила значний внесок, хоча й підвищила ціни лише на 11,8% за рік.
Є кілька факторів, що сприяли збільшенню цін, які стосуються всіх транспортних засобів без винятку. Найбільш важливим є дисбаланс між попитом і пропозицією, коли дилери спекулюють обмеженими запасами нових автомобілів. Націнки стали нормою: нові автомобілі від Honda, Kia та Mercedes-Benz у середньому перевищують MSRP на 6,5%–8,7%.
Інфляція є ще одним фактором, що сприяє здорожчанню. В умовах, коли ціни на компоненти та сировину стрімко зростають, було лише питанням часу, коли збільшиться ціна кінцевого продукту. Ймовірно, ми відчуємо деяке полегшення у другій половині року, коли автомобільна промисловість вирішить проблему нестачі чіпів і проблеми з ланцюгом поставок, а інфляція, сподіваємось, трохи знизиться. Крім того, збільшення виробництва електромобілів і прогрес у технологіях акумуляторів також повинні сприяти зниженню цін.
Раніше повідомлялось, що більше половини покупців електромобілів не намагаються врятувати планету.